Tijdens je zwangerschapGezondheid

Gezondheid tijdens je zwangerschap

Gezondheid tijdens je zwangerschap. Natuurlijk weet je dat het belangrijk is gezond te leven als je zwanger bent. Je gezondheid is tijdens je zwangerschap belangrijk voor jou en ook voor dat groeiende wondertje in jou, maar ook met je kindje. Behalve goede voeding zijn er nog meer zaken waar je op kunt letten om gezond te leven als je in zwanger bent. Hieronder hebben we wat informatie voor je hoe je zo gezond mogelijk zwanger kunt zijn! Vocht vasthouden. Zo ongeveer 80% van de vrouwen heeft last van vocht vast houden tijdens de zwangerschap. Misschien heb jij hier ook last van? Opgezwollen voeten, enkels, vingers, of misschien wel je hele lijf? Tips om minder vocht vast te houden: Zorg ervoor dat je je voeten hoog legt. Leg je voeten overdag op een krukje en voor de nacht kun je je voeteneind een stukje omhoog zetten. Vaak is een klein stukje al voldoende voor resultaat. Ananas? Ja! Ananas is een echte vocht afdrijver. Elke dag een stukje ananas is het proberen waard! Niet alleen heerlijk, maar dus ook goed voor je. Een massage: Masseer (of laat je masseren) de plekken waar je vocht vasthoudt. Werk daarbij altijd van buiten naar binnen toe. En van beneden naar boven. Lopen en zitten afwisselen: Als je vaak moet zitten, bijvoorbeeld op je werk, probeer dan toch om elk half uur even de benen te strekken en een stukje te wandelen. Haal koffie voor je collega’s. Of print niet alles in 1 keer als het kan, maar verdeel het wat meer. Fietsen naar huis wil ook helpen, als dat mogelijk is natuurlijk! Cafeïne: Nee, nee! Geen liters koffie gaan drinken! Het is zo ie zo beter om rustig aan te doen met cafeïne (als de koffie je al niet tegen staat). Het is echter wel een hele fijne scrub! Cafeïne is namelijk vocht afdrijvend, en een milde scrub helpt met het stimuleren van je bloedsomloop. Dus ook om vocht af te drijven. Wil je zelf een cafeïne scrub te maken? Meng wat koffiegruis met bodylotion of kokosolie. Probeer de tip van het masseren ook hier toe te passen van buien naar binnen en van beneden naar boven. Eet minder zout: Deze is in de wetenschap soms een beetje tegenstrijdig. Het kan echter geen kwaad om op je zoutopname te letten en zo mogelijk enigszins te beperken. Koud water: Ook koud water kan helpen! Neem 's avonds lekker een koel voetbad of na het douchen eindigen met koud water, zet de straal op je voeten en ga omhoog tot aan je bovenbenen.